דרך הקבוצה
הקבוצה היא יישות שמתקיים בה תהליך התפתחותי עם שלבים ברורים והתנהגויות צפויות וקבועות. יש לה מטרה, יש בה דינמיקה ויש בה טיפוסים המשפיעים על קצב ההתפתחות, על כיוון ההתפתחות ועל התוצאה והמטרה של אותה קבוצה.
בדרך, נעבוד עם מודל סדור בן 4 שלבים להתפתחות ולניהול קבוצה. נלמד להכיר יחד את המרכיבים והטיפוסים, נבין יחד איך לטפח ולפתח, ונבנה יחד את "מגדלור" ההערכה כדי לבחון את ההתקדמות של כל אחד ואחת מאנשי הקבוצה - בעבודתם אל המטרה.
דרך הטבע, דרך האנשים ודרך הקבוצה - נבנה יחד את המסע המחבר בין פרטים אל הצוות ואל הקבוצה.
על מה נדבר ומה נעשה:
הנושאים עליהו נעבוד הם על מודל 4 השלבים להובלת צוות, טיפוסים בקבוצה, "בחזרה לשכל" במצבי משבר וסיחרור, "תחנות הערכה" של הפרט, הראיון ככלי פיתוח, השימוש במערכת "מגדלור" כחלק מטיפוח ופיתוח הפרט תחזוקת הצוות. התוכנית נבנית לאחר למידה שלי את סוג הצוות ואת המשימות הנדרשות ממנו, ואני אלווה אותך בהמשך כמה שיהיה לך צורך. הדרך מתאימה צוותי משימה ועבודה שונים, כיתות הוראה קבועות, וגם לקבוצות חברתיות או ספורטיביות.
הקבוצה היא יישות שמתקיים בה תהליך התפתחותי עם שלבים ברורים והתנהגויות צפויות וקבועות. יש לה מטרה, יש בה דינמיקה ויש בה טיפוסים המשפיעים על קצב ההתפתחות, על כיוון ההתפתחות ועל התוצאה והמטרה של אותה קבוצה.
בדרך, נעבוד עם מודל סדור בן 4 שלבים להתפתחות ולניהול קבוצה. נלמד להכיר יחד את המרכיבים והטיפוסים, נבין יחד איך לטפח ולפתח, ונבנה יחד את "מגדלור" ההערכה כדי לבחון את ההתקדמות של כל אחד ואחת מאנשי הקבוצה - בעבודתם אל המטרה.
דרך הטבע, דרך האנשים ודרך הקבוצה - נבנה יחד את המסע המחבר בין פרטים אל הצוות ואל הקבוצה.
על מה נדבר ומה נעשה:
הנושאים עליהו נעבוד הם על מודל 4 השלבים להובלת צוות, טיפוסים בקבוצה, "בחזרה לשכל" במצבי משבר וסיחרור, "תחנות הערכה" של הפרט, הראיון ככלי פיתוח, השימוש במערכת "מגדלור" כחלק מטיפוח ופיתוח הפרט תחזוקת הצוות. התוכנית נבנית לאחר למידה שלי את סוג הצוות ואת המשימות הנדרשות ממנו, ואני אלווה אותך בהמשך כמה שיהיה לך צורך. הדרך מתאימה צוותי משימה ועבודה שונים, כיתות הוראה קבועות, וגם לקבוצות חברתיות או ספורטיביות.
בדרך למיטוב ההוראה
נהוג להבחין בין 2 סוגי הוראה והדרכה מרכזיים - לימוד מיומנות ושינוי תפיסה.
ב"דרך" יש כלים להעצמת המסר, ולהעמקת התקשורת הסובבת אותו. מי שמלמד - לא די לו בידע שברשותו, החוכמה הגדולה היא לדעת להעביר אותו הלאה.
על מנת שהדבר יקרה באופן המיטבי אין די בידע בלבד, אלא במשולש הזהב של ההדרכה: ביצירת סביבת למידה הכוללת תמיכה חברתית בתוך קבוצת הלומדים, ואינטראקציה חיובית בין המורה או המדריך לתלמידיו, ולצידם הידע המועבר ודרך העברתו.
מציע לכם ליווי מלא משלב האיבחון, ההבחנה וזיהוי הצורך ההדרכתי, דרך מיון והכשרת המדריכים המתאימים לכך, בניית תיק יסוד, הערכת המדריכים והחניכים בעזרת כלי הערכה ייחודי - ה"מגדלור", ולבסוף - תכנון מענה הדרכתי מלא לצורך שהוגדר.
נעבוד יחד גם על שיפור מיומנויות הדרכה/הוראה ועמידה מול קהל, הערכת איכות ההדרכה או ההוראה ועבודה פרטנית או קבוצתית על כלים פרקטיים לשיפור הלמידה. ניתן גם לקבל משוב נקודתי על דרך ההוראה מזוויות שונות. כמו כן - נעבור יחד השתלמויות הדרכה יחודיות, וסדנאות למורים ומדריכים בתחומים אלו.
ב"דרך" יש כלים להעצמת המסר, ולהעמקת התקשורת הסובבת אותו. מי שמלמד - לא די לו בידע שברשותו, החוכמה הגדולה היא לדעת להעביר אותו הלאה.
על מנת שהדבר יקרה באופן המיטבי אין די בידע בלבד, אלא במשולש הזהב של ההדרכה: ביצירת סביבת למידה הכוללת תמיכה חברתית בתוך קבוצת הלומדים, ואינטראקציה חיובית בין המורה או המדריך לתלמידיו, ולצידם הידע המועבר ודרך העברתו.
מציע לכם ליווי מלא משלב האיבחון, ההבחנה וזיהוי הצורך ההדרכתי, דרך מיון והכשרת המדריכים המתאימים לכך, בניית תיק יסוד, הערכת המדריכים והחניכים בעזרת כלי הערכה ייחודי - ה"מגדלור", ולבסוף - תכנון מענה הדרכתי מלא לצורך שהוגדר.
נעבוד יחד גם על שיפור מיומנויות הדרכה/הוראה ועמידה מול קהל, הערכת איכות ההדרכה או ההוראה ועבודה פרטנית או קבוצתית על כלים פרקטיים לשיפור הלמידה. ניתן גם לקבל משוב נקודתי על דרך ההוראה מזוויות שונות. כמו כן - נעבור יחד השתלמויות הדרכה יחודיות, וסדנאות למורים ומדריכים בתחומים אלו.
מורים, מרצים ומדריכים - הדרך אל הלומד עוברת לא רק בידע שאתם מציעים לו אלא גם ובעיקר - בדרך בה אתם מגישים אותו, אני איתכם בדרך.
| ||