המדריך המלא
הוראה והדרכה אלו תחומים בהם לידע שבידך יש משמעות רק אם הוא עובר דרכך לתלמידיך או חניכיך. כדי שיעבור אליהם - הם צריכים לרצות לקבל אותו ממך.
ב"דרך" יש כלים להעצמת המסר, ולהעמקת התקשורת הסובבת אותו. ביחד נבנה תוכנית הדרכה הכוללת בתוכה "מגדלור" הערכה - הן שלך כמורה או מדריך/ה, והן של המאזינים - על מנת להעריך את מידת קבלת המסר שהועבר.
מי שמלמד - לא די לו בידע שברשותו, החוכמה הגדולה היא לדעת להעביר אותו הלאה.
בדרך למיטוב ההוראה
ככלל נהוג להבחין בין 2 סוגי הוראה והדרכה - לימוד מיומנות ושינוי תפיסה. בשני הסוגים יש צורך בבניית תוכנית סדורה, הכשרת המורים או המדריכים בהתאם, והערכת התוצרים.
בדרך - אציע לכם ליווי מלא משלב האיבחון, ההבחנה וזיהוי הצורך ההדרכתי, דרך מיון והכשרת המדריכים המתאימים לכך, בניית תיק יסוד, הערכת המדריכים והחניכים בעזרת כלי הערכה ייחודי - ה"מגדלור", ולבסוף - תכנון מענה הדרכתי מלא לצורך שהוגדר.
בדרך אשפר לעבוד גם על שיפור מיומנויות הדרכה/הוראה ועמידה מול קהל, הערכת איכות ההדרכה או ההוראה ועבודה פרטנית או קבוצתית על כלים פרקטיים לשיפור הלמידה. ניתן גם לקבל משוב נקודתי על דרך ההוראה מזוויות שונות. כמו כן - נעבור יחד השתלמויות הדרכה יחודיות, וסדנאות למורים ומדריכים בתחומים אלו.
ככלל נהוג להבחין בין 2 סוגי הוראה והדרכה - לימוד מיומנות ושינוי תפיסה. בשני הסוגים יש צורך בבניית תוכנית סדורה, הכשרת המורים או המדריכים בהתאם, והערכת התוצרים.
בדרך - אציע לכם ליווי מלא משלב האיבחון, ההבחנה וזיהוי הצורך ההדרכתי, דרך מיון והכשרת המדריכים המתאימים לכך, בניית תיק יסוד, הערכת המדריכים והחניכים בעזרת כלי הערכה ייחודי - ה"מגדלור", ולבסוף - תכנון מענה הדרכתי מלא לצורך שהוגדר.
בדרך אשפר לעבוד גם על שיפור מיומנויות הדרכה/הוראה ועמידה מול קהל, הערכת איכות ההדרכה או ההוראה ועבודה פרטנית או קבוצתית על כלים פרקטיים לשיפור הלמידה. ניתן גם לקבל משוב נקודתי על דרך ההוראה מזוויות שונות. כמו כן - נעבור יחד השתלמויות הדרכה יחודיות, וסדנאות למורים ומדריכים בתחומים אלו.
מורים, מרצים ומדריכים - הדרך אל הלומד עוברת לא רק בידע שאתם מציעים לו אלא גם ובעיקר - בדרך בה אתם מגישים אותו, אני איתכם בדרך.
| ||